Le prix des choses

Dans une séance de vidage de tiroirs, je suis tombé sur un article sur le prix des musiques (sur Itunes à priori, mais ça s’applique à toutes les plate-formes). En voici un extrait intéressant :

“Now, the reason the music recording industry wants different prices has nothing to do with making a premium on the best songs. What they really want is a system they can manipulate to send signals about what songs are worth, and thus what songs you should buy. I assure you that when really bad songs come out, as long as they’re new and the recording industry wants to promote those songs, they’ll charge the full $2.49 or whatever it is to send a fake signal that the songs are better than they really are. It’s the same reason we’ve had to put up with crappy radio for the last few decades: the music industry promotes what they want to promote, whether it’s good or bad

C’est intéressant tout ça. Toute la réflexion du gars n’est peut-être pas exacte dans sa totalité, mais comme depuis quelques temps j’essaie d’être un peu plus alerte quant à ce qu’on tente de nous faire croire à notre insu, ce genre d’article m’intéresse.

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